توسط hamedrashvand ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در برندینگ, مجله

استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

استاندارد لوگو چرا در شبکه های اجتماعی مهم است ؟ نشان تجاری شما تأثیر زیادی در نحوه درک برند شما دارد. لوگوی شما نه تنها شناسه اصلی تجارت شماست، بلکه می تواند کم و بیش حرفه ای به نظر برسد و سالها بر موفقیت کسب و کار شما، تأثیر بگذارد. امروزه ایجاد لوگو لزوماً به آموزش رسمی در زمینه طراحی گرافیک نیاز ندارد.

با توجه به تعداد بیشماری از ابزارها و منابع موجود در اینترنت، می توانید لوگوی کسب و کار خود را ایجاد کنید. مهم است که از استاندارد لوگو و سایز آن اطمینان حاصل کنید. از لوگو ها برای بسیاری از برنامه ها، از وب سایت ها گرفته، تا رسانه های اجتماعی و ایمیل استفاده می شود.

و از آنجا که هرکدام به ارائه و ابعادی متفاوت نیاز دارند، رعایت استاندارد لوگو بعد از طراحی لوگو ضروری است. اما نگران نباشید، در بیشتر موارد یک لوگو با طراحی مناسب می تواند تقریباً برای هر کاربردی سازگار شود. ادامه مطلب را بخوانید تا با استاندارد لوگو بیشتر آشنا شوید.

استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

چند نکته در استاندارد لوگو باید رعایت شود :

۱- فرمت برداری : از طراح لوگوی خود بخواهید نسخه برداری از لوگوی شما را، ارائه دهد.

۲- برنامه های برداری : فایل اصلی باید در یک برنامه برداری مانند Illustrator یا Sketch قرار گیرد تا شما یا طراحتان بتوانید آن را در هر اندازه ای که نیاز دارید مقیاس بندی کنید.

۳- طول و عرض : شما به یک نسخه افقی و عمودی از لوگوی خود نیاز دارید. تمام مکان هایی را که لوگوی شما می تواند قرار بگیرد، در نظر داشته باشید.

۴- سایز فایل : برای پروفایلهای آنلاین، حتماً اندازه تصویر لوگوی خود را کمتر از ۲۰۰ کیلوبایت نگه دارید، بهترین حالت باید کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد.

۵- سفید و سیاه : شما به لوگوی خود در نسخه سیاه و سفید و همچنین نسخه تمام رنگی نیاز دارید. لوگوی شما باید در فرمت های مختلف قابل شناسایی باشد.

استاندارد لوگو برای رسانه های اجتماعی

هر پلتفرم اجتماعی در مورد ابعاد، قوانین خاص خود را دارد. این می تواند شامل انواع فایلهای خاص و محدودیت های اندازه فایل باشد و اگر اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهید، احتمالاً با یک لوگو کشیده یا تحریف شده روبرو خواهید شد.

قبل از تهیه لوگو برای شبکه های اجتماعی، باید اندازه و فرمت پذیرفته شده توسط پلیفرم را تعیین کنید و با رعایت کامل استاندارد لوگو پیش بروید، که معمولاً در پیکسل هایی مانند ۱۷۰ * ۱۷۰ نشان داده می شوند، یک مربع کامل.

الزامات استاندارد لوگو برای فیس بوک

استاندارد لوگو برای فیس بوک، در صفحات شخصی و صفحات تجاری  کمی متفاوت است.

برای صفحات شخصی، نمایش عکسهای پروفایل در:

  • رایانه ها – ۱۷۰ * ۱۷۰ پیکسل
  • تلفن های هوشمند – ۱۲۸ * ۱۲۸ پیکسل
برای صفحات تجاری ، این اندازه عکس ها را در ذهن داشته باشید:
  • تصاویر پروفایل – ۳۶ * ۳۶ پیکسل
  • تصاویر برنامه – ۷۴ * ۱۱۱ پیکسل
  • صفحه ای مانند تبلیغات در دسک تاپ – ۴۴۴ * ۱۲۰۰ پیکسل
  • صفحه ای مانند تبلیغات در تلفن همراه – ۲۰۸ * ۵۶۰ پیکسل
استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

الزامات استاندارد لوگو برای توییتر

آیا نمی توانید آنچه را می خواهید بگویید با کمتر از ۲۸۰ کاراکتر بیان کنید؟ خوشبختانه، توییتر در مورد تصاویر کمی انعطاف پذیرتر است

  • تصاویر پروفایل – ۴۰۰ * ۴۰۰ پیکسل
  • تصاویر بنر – ۵۰۰ *۱۵۰۰ پیکسل
  • نسبت ابعاد ۱: ۱ – ۸۰۰ * ۸۰۰ پیکسل

الزامات استاندارد لوگو برای لینکدین

  • تصاویر پروفایل – ۳۰۰ *۳۰۰ پیکسل
  • تصاویر بنر – ۲۲۰ *۱۱۹۳ پیکسل
  • تصاویر اصلی – ۳۷۶ *۱۱۲۸ پیکسل
  • ماژول های سفارشی – ۲۸۲ *۵۰۲ پیکسل
  • عکسهای شرکت – ۱۷۶ *۲۶۴ پیکسل

استاندارد لوگو برای وب سایتها

برخلاف استاندارد لوگو در شبکه های اجتماعی، که به نسبت دقیق پیکسل نیاز دارند، استاندارد لوگو برای وب سایت، ایمیل یا چاپ بسیار انعطاف پذیر تر هستند. در این موارد، جلوه بصری مناسب، اندازه و فاصله مهمتر از تعداد پیکسل خاص است، بنابراین هنگام استفاده از لوگوی خود، انعطاف بیشتری دارید.

برای وب، از جمله لوگو های ایمیل و سایر کاربردهای خارج از شبکه های اجتماعی، توصیه می کنیم از آنچه برای این رسانه مناسب است استفاده کنید. اگر این مورد برای تلفن همراه شماست، آن را برای عناصر موجود در صفحه خود به اندازه مناسب، تعیین کنید و سپس آن را روی چند دستگاه مختلف اجرا کنید تا ببینید که چگونه به نظر می رسد.

برای چاپ، به نوع کار  بستگی دارد. چاپ یک بیلبورد به لوگو و تصاویر به مراتب بزرگتر، از سربرگ نیاز دارد، حتی اگر هر دو از استاندارد ۳۰۰ DPI استفاده کنند. بهترین لوگوها بسیار کوچک و بزرگ به نظر می رسند و به همین دلیل بیشتر لوگو ها برای برندهای برتر، ساده و کاملاً درست طراحی شده اند.

رسانه هنر برتر طراحی لوگو در تهران و طراحی لوگو در اصفهان و سایر شهرهای کشور

یک دیدگاه بنویسید.